Alla inlägg under januari 2007

Av Lina Karlsson - 31 januari 2007 22:24

Idag har det blivit en del träning, fyra timmar fördelade på tre pass. Jag har dock knappt märkt av att jag tränat idag...ok de två sista åtta minuters intervallerna på Pålle, en av testcyklarna, kändes en hel del i benen...låg på 235-240w under alla åtta intervaller, en viss förbättring sedan sist, positivt. Målarna invaderade lägenheten idag så det är kaos här hemma, de var dock snälla och öppnade en dörr till så just nu bor jag i en tvåa vilket verkligen är behövligt med tanke på att jag ska få resten av möblerna från Ikea i morgon. Dagen avslutades med middag hos en granne, alltid trevligt.

Av Lina Karlsson - 30 januari 2007 23:45

Det blev sent i kväll med tanke på att jag ska vara uppe i friidrottshallen klockan sju i morgon bitti och köra styrka. Jag har precis diskat upp efter en trevlig kväll med god mat och roligt kortspel tillsammans med några kompisar. Jag kände att jag var tvungen att få undan berget av disk som reste sig på diskbänken så att målarna som kommer i morgon inte tror att jag själv har åstadkommit all disk och därmed är en person som väntar med att diska upp tills det är i akut behov... Dagens träning bestod av djupvattenlöpning i simhallen. Det som underhöll mig var en skolklass vars tjejer var lindrigt glada på killarna i klassen som livligt skvätte ner dem "Nej, mitt smink!" Tur att man själv inte har sådana världsliga problem...


Dagens lärdom: Lämna aldrig en öppen makrillburk i väskan under en dag, släng den direkt! Jag lovar, det luktade inte precis hallon när jag öppnade matlådan...

Av Lina Karlsson - 29 januari 2007 21:32

Vad har hänt idag? Inte mycket. I väntan på att min fot ska läka tar jag det lite lugnare med träningen. Jag har fått en inflammation i slemsäcken på hälbenet (Bursitis Calcanei heter det för den intresserade) och jag kör bara träning där skor inte är nödvändigt att ha på sig. Jag körde ett kort styrkepass med medicinboll som är en träningsform som jag verkligen kan rekommendera, det är mycket varierande eftersom det finns ett otal övningar att välja bland. "Saltön" är tillbaks, visst är det något speciellt med svenska serier inspelade i en idyllisk miljö som en skärgård. "Skärgårdsdoktorn" är en favorit, likaså är "Vi på Saltkråkan" den av Astrid Lindgrens alla barnserier som jag har sett mest av och som jag aldrig kommer att tröttna på, "Farbror Melker....vet du vad...jag tycker inte heller om gröt". Det gör dock jag, åtminstone den gröt som Tjorven menar.

Av Lina Karlsson - 28 januari 2007 14:48

Som du ser har även jag tagit det stora steget och skapat en egen blogg och enligt mig själv så är det ett fantastiskt intiativ och framsteg med tanke på vem som har gjort det. Här kan du ta del av min träning och av mitt liv i övrigt. Tveka inte att skriva en kommentar!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards