Direktlänk till inlägg 16 februari 2007

Ett par blå-gula Kneissl

Av Lina Karlsson - 16 februari 2007 21:28

Med "Så ska det låta" i bakgrunden skriver jag dagens inlägg. Jag skrev inget igår av den enkla anledningen att det var en väldigt händelselös dag; en timmes skidor i Stångtjärn. Jag blev faktiskt uttråkad vilket var ett tydligt tecken på att spåren inte är de bästa där ute. Kvällen ägnade jag till att göra något åt den tomma väggen som jag hade vid sängen, tänk vad man kan göra av lite garn och en massa knappnålar, fantasi och kreativitet var förstås också en förutsättning.


Idag var det heldag av föreläsning i skolan men jag skippade eftermiddagen och satte mig istället på testcykeln. Hade först tänkt köra sex gånger åtta minuter men efter att jag började visualisera att jag var med i utbrytargrupper på U6-dagars (visualisera och drömma kan man alltid göra) gick det lätt som en plätt, kadensen ökade och så även pulsen (inte minst i spurten på etapp tre) så jag körde två styck till. Skönt att vara igång med träningen igen. Jag hann precis slumra till i soffan hemma innan det var dags att sticka upp till Lugnet och åka skidor. Det blev cirka 15km, jag tog mig bland annat runt tian för första gången, nerförsbackarna var ju faktiskt inte så hemska som jag föreställt mig. Åter igen blev jag utskrattad då jag åker med pappas gamla blå-gula Kneissl från slutet av 70-talet (dock med nya bindningar)...ok det är kanske dags att skaffa nya...till nästa vinter.


I kväll fick jag återse en gammal lärare från gymnasiet, det var han som hade turen att vinna 100 000 och en bil på Postkodsmiljonären. Han är den snällaste och mest oskyldiga människa i världen men är tyvärr även den sämsta tänkbara människa på att lära ut engelska och jag har därför inga roliga minnen från våra engelska timmar.


Får se vad jag gör resten av kvällen. Filmen på ettan ska visst vara en höjdare men jag har dessvärre tvättid i morgon bitti kl sju och med tanke på att både träning och tentaplugg står på schemat i morgon så säger förnuftet att jag borde lägga mig och sova men det är tyvärr inte alltid jag följer det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards