Alla inlägg under februari 2007

Av Lina Karlsson - 6 februari 2007 21:08

Idag har jag köpt en symaskin, fantastiskt. Jag har inte sytt sedan jag gick på mellanstadiet och det enda jag minns är min syslöjdsfröken som tvingade mig att sy. På högstadiet valde jag träslöjd vilket passade mig betydligt bättre (läraren i träslöjd tyckte för övrigt att jag hade talang då han till ett utvecklingsamtal skrev "Jag tror att du har en framtid inom träslöjd" Hehe...visst! Jag kom dock på för ett tag sedan att jag vill lära mig att sy och det blir ju betydligt lättare att lära mig nu när jag har en symasin. Jag måste också gratulera Anja till VM-guldet! Vilken fantastisk idrottskvinna och tävlingsmänniska hon är!

Av Lina Karlsson - 5 februari 2007 22:39

Idag har det inte hänt mycket, så som det ofta blir när det inte är någon träning som styr upp vardagen. Jag har med andra ord vilat idag. Vi skulle jobbat med vårt grupparbete efter föreläsningen, men av någon anledning så sköts det upp till morgondagen...I kväll blev jag åter igen bjuden på middag, det var Räkans köttbit men det var Putte som var kock och det bjöds på Porterstek, inte dåligt för en måndag...

Av Lina Karlsson - 4 februari 2007 17:45

Trots en tydligen lyckad övertalning av vissa personer att jag skulle stanna kvar och spela Gin Rummy till sent i går kväll var jag ute på cykeln klockan nio. Jag körde först ett varv runt Varpan och kl tio var vi en grupp på nio pers som stack iväg från gamla postenparkeringen. Efter en timme släppte jag grabbarna och fick därefter köra i mitt eget distanstempo (vilket idag stundvis var oroväckande långsamt inte minst i den fina backen vid Sågmyra). På eftermiddagen värmde solen (!!!) och jag njöt av att vara cyklist. En perfekt dag för ett långpass som alltså slutade efter fem timmar effektiv tid. Senare delen av eftermiddagen bedrev jag i duschen, i kylskåpet och i sängen.

Av Lina Karlsson - 3 februari 2007 17:52

När jag bytte om i simhallen idag sa en tant rent spontant till mig, "visst är det underbart att kunna röra på sig". Ja visst är det det, det har jag tänkt många gånger och känt en glädje över att just jag är en av alla de personer som tränar och tänkt vad alla som inte tränar går miste om. Jag älskar att träna min kropp, se hur den blir starkare, uthålligare och "tuffare". Det är underbart att märka när jag har utvecklats, det ger en enorm kick och är nog det som främst driver mig i min träning.


Idag blev det knappa tre timmar i träningskläderna, började med femtio min hård styrketräning följt av fyrtio min vattenlöpning. Därefter satte jag mig på testcykeln 1h och körde 4x4min. Fy tusan vad ont det gjorde! Jag gick tyvärr ut för hårt vilket jag fick lida för på sista intervallen men nästa gång blir det bättre. Som avslutning körde jag femton min hård träning för höft- och bukmuskler. När jag kom hem från träningen och ställt min cykel så kom det en liten snorunge springandes efter mig och kastade en snöboll på mig. Va fan? Vad har jag gjort? Finns det ingen (jag kommer inte på ordet men ni förstår förhoppningsvis vad jag menar) hos barn idag. När jag tänker tillbaka på när jag själv var liten, så såg jag upp till och visade respekt för alla vuxna "stora" personer.


Det är dags för schlagercirkusen att dra igång igen, eller schlager och schlager, Melodifestivalen passar bättre att säga, jag ska i vilket fall följa artisterna tillsammans med några klasskompisar. I morgon väntar ett distanspass på Scott igen, får se hur många timmar han orkar vara ute.

Av Lina Karlsson - 2 februari 2007 23:12

Dagen började med ett tre timmar långt distanspass på MTB och jag hade sällskap med Mackan första hälften. Han lärde mig konsten att cykla i modd vilket jag snabbt förstod inte var så svårt, det gäller bara att trampa på. En timme efter avslutat träningspass var jag uppe på skolan och hade labb som behandlade de nedre extremiteterna, det vill säga våra ben och med skelettet Benjamins hjälp blev det riktigt förståeligt. I eftermiddag städade jag upp efter målarna och har fått det mesta i ordning i lägenheten igen. Jag monterade även upp bäddsoffan med Puttes hjälp men vi började snabbt ana att vi gjort fel eftersom vi inte fick ut den helt horisontellt vilket annars kan vara rätt bra om man ska sova i den, men jag sa som jag brukar "det är ett senare problem". Dagen avslutades med tacos tillsammans med vänner från den korridor som jag bodde i sist jag studerade här i Falun, trevligt som vanligt.

Av Lina Karlsson - 1 februari 2007 18:49

När jag vaknade i morse stod det fyra personer i hallen, två målare och två bovärdar, men det är sånt man får ta ibland. Något bad blir det inte heller eftersom karet står för allmän beskådning ute i trappuppgången.


Idag blev jag filmad när jag satt och cyklade på rulle, vi har ett grupparbete i skolan där vi ska göra en rörelseanalys och vår grupp bestämde oss för att analysera "cykelrörelser". I kväll ska jag försöka plugga in benets anatomi, en repetion eftersom jag redan har läst detta men jag märker att saker och ting faller på plats nu, det som jag inte förstod tidigare, och då blir det desto roligare och mer intressant att plugga. Jag är dock väldigt trött så jag får se hur långt jag kommer i kväll. I morgon ska jag ut på ett distans pass på cykel, jag får passa på när det är så varmt ute...nollgradigt.

Skapa flashcards