Alla inlägg under april 2007

Av Lina Karlsson - 25 april 2007 18:52

Igår hade jag och de andra tjejerna i klassen en helgalen kväll tillsammans. Vi hade riktigt kul, mycket skratt! Italiensk buffé stod på menyn och det var smaskens värre.


I morse hade jag ett riktigt skönt styrkepass. Höll på i två timmar men tog det väldigt lugnt mellan övningarna då det blev mycket socialt snack med friidrottarna. Så lugnt kan man ta det när man inte har någon tid att passa, vi har nämligen inte haft någon skola idag. Kompensation från igår kanske?


Har börjat skriva på en uppgift där vi ska skapa tre olika träningsprogram för styrketräning: max-, snabb-, och uthållighets styrka. Jag ska försöka få in alla inom ramen av triathlon för att få stor nytta utav det som möjligt.


Var precis ute och gick en längre runda, jag haltar knappt längre så det var riktigt skönt.

Av Lina Karlsson - 23 april 2007 21:24

Idag kom äntligen värmen tillbaks och jag kunde inte göra annat än att sticka ut en sväng på racern i eftermiddag när solen kommit fram. Det var underbart, det känns dock märkligt att jag redan känner av träningsvärk i framsida lår, jag tog det ju lungt idag. Det mest händelserika som hände var när jag skulle ta mig upp för en kant med cykeln, det gick mindre bra eftersom jag fortfarande cyklar i löpardojor med hälen på pedalen (ja jag känner mig som en amatör) så det blev istället att jag hoppade på pedalerna än med cykeln.


I helgen var jag nere en sväng i Motala på en tränarträff med förbundet. Temat var hur en bra träningsmiljö för ungdomar ska se ut och vi fick fram sex bra punkter. När vi var och käka en kväll såg vi värsta raggabilen, ett stort åbäke, dock otroligt rostig men ändå imponerande. Den klassiska armågen hängde ut och någon form av svans hängde i atennen. P du skulle varit där, hehe.


I morgon är det heldag i skolan 9-16. Det känns tungt för oss i klassen eftersom vi inte är vana vid det...jag undrar bara hur har vi klarade av det i tolv år?


Simning i morgonbitti så det är snart dags att krypa till kojs, ta på sig nattamössan, inta horisontalläge...ja man kan säga det på många sätt.

Av Lina Karlsson - 18 april 2007 20:53

Vad har hänt sedan sist?


Den viktigaste händelsen är att jag blev av med gipset igår. Det slutade med att jag slet av det själv, sköterskan var så klen så det hade tagit evigheter om hon skulle slutföra jobbet. Vad jag hittade under var både mer och mindre trevligt. Det trevliga var en vadmuskulatur som inte hade krymt mycket i storlek, det mindre trevliga var hårväxten och ett tjockt lager av mindre trevliga partiklar som jag lyckats fått bort det mesta av efter tre fotbad.


Idag hade vi muntlig examination med Tonkonogi som gick ut på att man skulle dra tre lappar och besvara de frågor som befann sig på baksidan. Min strategi att dra de stora lapparna var lyckad och jag fick väl godkänt.


Idag har jag börjat lära mig spela gitarr. Det är en sak som står på min osynliga ”vill göra lista” och jag måste säga att det gick över förväntan. Det var dock svårt att sjunga till eftersom det inte var någon speciell hög hastighet mellan ackordbytena.


Jag tänkte gå en längre promenad tidigare idag men den blev betydligt kortare än vad jag tänkt och i en takt som en tant men rullator lätt hade hängt med i. Det gäller att jag har tålamod nu i början och ta det i den takt som min kropp kräver.

Av Lina Karlsson - 11 april 2007 20:14

I morgon bär det av tillbaks upp till Falun. Jag och mamma skulle egentligen kört upp idag men pga blåsten bland annat kör vi upp i morgon. Eftersom jag ska vara uppe till seminariet kl halv ett blir det tidig avfärd, runt fyra...Jag började plugga idag...hmm Lina du har varit hemma i två veckor och inte gjort någonting... Jag såg två föreläsningar idag på Internet, tiden gick långsamt men det var ändå intressant, Tonkonogi är rolig han. Jag tänkte fixa seminariefrågorna i morgon på vägen upp. Mamma stackarn får ju köra hela vägen pga av mitt gips, lite svårt att frikoppla med det på. Det har varit så roligt att vara hemma och träffat familjen och mina underbara kompisar men det ska bli toppen att komma upp till Falun igen!

Av Lina Karlsson - 5 april 2007 19:20

Jo...vi har Internet i Lönsboda. Jag var en kort sväng i Halmstad förra veckan och hälsade på Bergh och där gjorde jag grillpremiär, alltid lika gott med första grillköttet. Vi cyklade en lång runda (eller lång var den kanske inte, beror vad man jämför med) men det var faktiskt skönt att bara cykla utan att träna.


Det har blivit en massa tredimensionellt fyra-i-rad med mamma (ett spel jag verkligen rekommenderar) och det är alltid lika kul att "lura" mamma som hon själv kallar det. Hon lyckas dock även vinna över mig ibland (detta var jag tvungen att tillägga). Spindelharpan har jag också ägnat god tid åt, kämpar dock fortfarande med den svåraste nivån. Jag undrar om man måste tänka riktigt noggrant för att bemästra det eller om det bara är att lägga och hoppas på att ha turen att lägga ut.


Idag var det marknad i Lönsboda. Jag och P träffade samma människor fem-sex gånger så ni kan räkna ut hur stor den är. Jag inhandlade en massa spännande teer (hm...stavas te i plural så?), bland annat "Irish cream" och "Bosses special". Bror min kom hem i kväll, har inte träffat honom sedan i somras så det var riktigt trevligt. Han leder dock fyra-i-rad med tre-två. Egentligen är inte poängen det viktigaste utan hur snyggt vi vinner, båda gjorde riktigt imponerande vinnarupplägg idag.

Skapa flashcards