Direktlänk till inlägg 18 april 2007

Gipsfri!

Av Lina Karlsson - 18 april 2007 20:53

Vad har hänt sedan sist?


Den viktigaste händelsen är att jag blev av med gipset igår. Det slutade med att jag slet av det själv, sköterskan var så klen så det hade tagit evigheter om hon skulle slutföra jobbet. Vad jag hittade under var både mer och mindre trevligt. Det trevliga var en vadmuskulatur som inte hade krymt mycket i storlek, det mindre trevliga var hårväxten och ett tjockt lager av mindre trevliga partiklar som jag lyckats fått bort det mesta av efter tre fotbad.


Idag hade vi muntlig examination med Tonkonogi som gick ut på att man skulle dra tre lappar och besvara de frågor som befann sig på baksidan. Min strategi att dra de stora lapparna var lyckad och jag fick väl godkänt.


Idag har jag börjat lära mig spela gitarr. Det är en sak som står på min osynliga ”vill göra lista” och jag måste säga att det gick över förväntan. Det var dock svårt att sjunga till eftersom det inte var någon speciell hög hastighet mellan ackordbytena.


Jag tänkte gå en längre promenad tidigare idag men den blev betydligt kortare än vad jag tänkt och i en takt som en tant men rullator lätt hade hängt med i. Det gäller att jag har tålamod nu i början och ta det i den takt som min kropp kräver.

 
 
Ingen bild

martin

18 april 2007 22:42

oj, gitarr. otippat men mycket kul att kunna spela. lycka till :)

 
Ingen bild

jansingen

20 april 2007 10:41

Vad skönt att du blivit av med gipset vännen!! tyckte din beskrivning med rullatorn vad rolig :) du är så envis så snart är du igång som vanligt igen... Ha en bra helg, kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards