Alla inlägg under maj 2007

Av Lina Karlsson - 2 maj 2007 21:59

Jag ligger just nu i soffan och är hyfsat trött och sliten efter dagens och gårdagens cykelpass. Igår körde jag mitt första fartpass på över två månader. Givetvis var det skönt att trycka lite på pedalerna men det tog hårt på mig…somnade klockan nio. Idag cyklade jag och några cyklister till en cykeltävling nio mil från Falun. Det var en mycket njutbar cykeltur då det var medvind, en sol som sken på oss och flacka vägar.


Morgondagen kommer att ägnas åt de två arbetena som ska in på fredag. Rörlighetsarbetet är jag i princip färdig med men styrkearbetet återstår att göra.

Av Lina Karlsson - 1 maj 2007 12:13

Valborg firade jag ihop med några klasskompisar bland annat, mycket trevligt! Vi lyssnade på hits från 98, 99, 00 och 01 och vi skulle säga titel och artist snabbast möjligt. Det var många kära återseenden, dock någon som man glömt och någon man försökt förträngt men de flesta gav en härlig känsla och tankarna gick tillbaka till högstadiet.


Det blev en del cykel i helgen. Eftersom många cyklister var och tävlade i helgen blev det istället träning med ”gamlingarna”. Det var ett skönt distanstempo på lördagen. Något hårdare på söndagen med en fika i Enviken som för min del bestod av blaskigt kaffe och två varma bananer som legat i fickan under drygt fem mil. Trösten var att det var medvind tillbaks till Falun.


Igår kände jag ilska, inte minst på mig själv och det ända jag kunde tänka mig att göra var att cykla upp till hallen och köra medicinboll, perfekt när man är på det humöret! Jag var själv i hallen och med musiken på hög nivå fick jag ut mina aggressioner på väggen. Sedan var jag tvungen att lugna ner mig så då stängde jag av musiken och la mig i en tjockmatta. Efter det kändes allt betydligt bättre.


Mina absoluta favoritbyxor har börjat bli rejält slitna nu vilket inte minst visade sig i ett stort hål i baken. Det är träningsbyxor till en klubbdräkt från simningen vilket innebär att de rätt gamla. Jag räknade på det och kom fram till att de har hängt med i runt nio år nu. Ett hål hindrar ju dock inte dess funktion så de lär hänga med ett tag till.

  

Skapa flashcards