Alla inlägg under juni 2007

Av Lina Karlsson - 21 juni 2007 15:21

Då har jag varit hemma i Lönsboda ett tag och det har varit riktigt skönt. Jag har verkligen tagit vara på tiden genom att göra en massa saker. Jag har träffat kompisar, familjen, spelat piano, gått promenader och badat. De senaste åren har jag trott att jag varit en badkruka men i år har jag kommit fram till att så inte är fallet. Det är bara det att de senaste somrarna har det bara varit träning i våtdräkt som gällt när jag kommit till en sjö och det har inte varit så lockande att hoppa i och bada men det är det nu!


För en vecka sedan kunde jag knappt ta mig ur sängen och nu känner jag inte mycket i ryggen. Jag känner en sådan lättnad att det har gått så snabbt som det har gjort men det dröjer dock ett tag till innan det är riktigt läkt.


Om en timme bär det av mot Halmstad och det är där jag ska fira midsommar tillsammans med min bror och hans flickvän och några kompisar till dem. Här nere i sydvästra Sverige verkar det som om att det är regnet vi får gnälla över i år och för er längre uppåt landet blir det kanske myggorna...Glad midsommar till er alla!

Av Lina Karlsson - 14 juni 2007 18:50

Då har jag besökt akuten igen men den här gången kom jag dit med ambulans. När jag var ute och paddlade i går kväll gjorde det hyfsat ont i ryggen när jag drog högertaget och det kändes som om det var en nerv som satt i kläm. Eftersom jag inte är van vid att ha ont i överkroppen förstod jag inte hur allvarligt det var och jag fortsatte envist att paddla, givetvis korkat gjort av mig. Rätt som det var knäckte det till i övre delen av ryggen och jag var oförmögen att paddla överhuvudtaget. Det kändes som om en kniv stack rakt in i ryggraden mellan skulderbladen så fort jag rörde armarna. Tårarna rann och jag blev hjälpt in till land av några andra kanotister, tack och lov att de var där. Efter att jag på något konstigt vis rullat mig ur kajaken gick jag in i klubbhuset för att försöka byta om och sedan vänta på de andra tills de var färdiga eftersom jag förstod att det var omöjligt för mig att cykla tillbaks till Falun. När jag försökte dra av mig allt som jag hade på mig kände jag hur det började domna mellan skulderbladen. Då blev jag orolig och ringde till mamma direkt och därefter ringde jag 112, tyckte det var lika bra. Jag satte mig på en stol och försökte lugna ner mig och de kom efter ett tag utan sirenerna på. Jag fick morfin och sedan bar det av in mot stan. Väl på akuten åkte jag förbi skylten ”ortopedkliniken” och jag tänkte ”inte nu igen”. De trodde att det var en inflammation och muskelbristning så nu äter jag smärtstillande och inflammationshämmande. Det känns bättre idag men det kan ju tyvärr bero på tabletterna. I morgon ska jag försöka ta tåget hem till Skåne, det var redan bokat så förhoppningsvis klarar jag av det.


Anledningen att detta hände är väl tyvärr att jag har paddlat för mycket på för kort tid och att jag inte är van vid det. Jag har ju inte kört hårt utan mest bara lärt mig teknik så jag har inte tänkt på det så mycket men det var visst tillräckligt eller så är det bara helt enkelt det att jag är för klen...

Av Lina Karlsson - 12 juni 2007 21:23

Jag är nyss hemkommen från en träning med Falu kanotklubb. Regnet föll från himlen lagom tills jag kommit fram till Falun och jag hann bli riktigt blöt. Jag som idag hade hållit mig torr under paddlingen... Jag var på en starthelg med kanotklubben i helgen. Vi var elva nybörjare som bestämt oss för att lära oss paddla kajak. Vi paddlade både på slätvatten och i forsen som ligger vid klubbhuset vid Hosjöholmen. Vi spelade kanotpolo också vilket var riktigt skoj. Eskimåsväng (när man slår runt, dvs ligger upp och ner i vattnet, och lyckas ta ett paddeltag och komma upp igen rätt vänd) fick vi också testa på och jag var nära att komma upp själv men har en bit kvar innan jag behärskar det helt. Jag var på träning igår också och idag paddlade vi från Sundborn till Hosjön cirka fem km och jag lyckades att paddla mestadels framåt utan att kajaken ville svänga vilket tidigare varit ett problem och det är ju alltid positivt.


Jag kommer att paddla mycket i sommar och ni undrar kanske varför? Jag kommer att ta det lugnt med tävlandet den här sommaren och istället göra en massa annat roligt som jag länge velat göra men som jag inte hunnit på grund av all träning och tävling på sommaren.


Vi hade sista skoldagen i fredags då vi hade en slutskivning och nu ligger en härlig sommar framför. Det kommer att bli en del jobb på Hemköp vilket jag trivs bra med. Förra veckan blev det dock lite långa arbetsdagar då jag en dag jobbade från tolv till kvart i elva och då är det alltid roligt när trevliga kunder muntrar upp en. En del folk är dock lite mysko. Det var en tjej, eller kvinna kanske jag ska säga, som jag bad visa sin legitimation och hon blev skitsur och skällde ut mig. En annan äldre man frågade mig vilket stjärntecken jag har för han sa att han brukar kunna placera människor men kunde inte göra det med mig, ett dåligt tecken kanske?


Nu är den här...”Sommarmusten”. För mig känns det väldigt lustigt att dricka favoritdrickan vid jul och påsk även vid midsommartid och jag är tveksam till att den kommer att nå det svenska folket. Det återstår att se om jag har rätt…

Ovido - Quiz & Flashcards