Direktlänk till inlägg 2 juli 2007

Flashback

Av Lina Karlsson - 2 juli 2007 21:05

Nu är jag tillbaks i Falun igen. Jag kom upp med nattåget i torsdags förmiddag, och åter igen tänkte jag ”aldrig mer nattåg” men det lär väl bli det nästa gång ändå. Två timmars väntan i Hallsberg klockan halv sex på morgonen på grund av förseningar var väl inte det som jag hade hoppats på men jag fick chansen att se lite av Hallsberg. Utanför stationen var det fullt av kullersten och fina blomsterlådor och jag fick en ”flashback” tillbaks till JEM i Tjeckien 2003 då det på morgonen vid start var lika soligt som det var i torsdags. Underbart när saker påminner om härliga minnen.


Jag har jobbat en hel del de här dagarna sedan jag kom upp. I lördags jobbade jag från elva till halv elva och det gick lättare än jag trodde att det skulle göra. I söndags var jag dock seg redan vi tvåtiden och tyckte att jag började se dubbelt, jag sa ”vill du ha det på summan?” till personer som betalade kontant och att le och se trevlig ut till alla kunder lyckades inte ens jag med att göra hela dagen. Jag blev inte mycket piggare när en kompis sa till mig ”du ser trött ut Lina”.


Det var härligt att vara hemma i Lönsboda och prata med folk med likadan dialekt som jag. Jag spelade kort med några kompisar och jag sa ”kort” till dem och inte ”koat” som vi uttalar det hemma. De blev förvånade och sa ”vad säger du?” och blev nästa lite småsura på mig för att jag sa så, även jag blev lite besviken på att de här uppe har fått mig att ändra uttal på vissa ord så nu får det minsann bli slut på det. Men visst, det är svårt när jag sitter i kassan på Hemköp och de ständigt frågar ”vad sa du?” när jag säger ”Det blir fjoaton kronor”.


Idag har jag varit ledig och jag ska jobba igen först på fredag kväll. Jag simmade lite i morse följt av lite styrka och ikväll sprang jag, bara tolv minuter men det var riktigt skönt och jag hade inga känningar i foten. Jag ska försöka få in lite rutiner nu, och ikväll tänkte jag lägga mig tidigt så att jag kan gå upp tidigt i morgon. Nu får det vara slut på att sega sig upp ur sängen, jag som alltid har varit en morgonmänniska har på något konstigt vis fått in vana att lätt kunna sova till nio om morgnarna och det är länge för att vara jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Skapa flashcards