Direktlänk till inlägg 13 augusti 2007

Äntligen!

Av Lina Karlsson - 13 augusti 2007 21:04

I kväll stack jag och Ingrid Lasson ut på MTB och det visade sig vara en underbar kväll. Igår när jag var ute och cyklade upptäckte jag att Törnbergs väg fortsatte hela vägen ner till sjön Rog, vilket jag inte visste tidigare och idag skulle jag visa henne den. Vi var rena och fina fram tills stigen började men efter ett stort antal vatten- och gyttjepölar, var vi både blöta och skitiga. Vi cyklade på riktigt fort och det var hur kul som helst. Ungefär femtio meter före grusvägen nere vid Rog tänkte jag ”Oj, det gäller nog att hålla sig på stigen” eftersom stigen där är väldigt smal och omgiven av höga kanter. Tio meter senare låg jag under en gran med cykeln upp och ner bredvid mig. Ont gjorde det så klart och omtumlad blev jag som man brukar bli när man trillar men det jag tänkte var att ”Det var på tiden”. Det var första gången jag vurpar med MTB och det visar att jag har blivit lite tuffare och vågar köra på mer. Sen att jag lyckades trilla på en sådan fin stig som Törnbergs väg är, är ju en annan sak. Två timmar var vi ute och efter Ingrids förslag tog vi ett dopp i Varpan för att få bort den värsta skiten. Det var helt underbart att doppa sig, riktigt skönt i vattnet och ett mycket bra avslut på passet.


Jag har varit ledig från jobbet nu i två dagar och har hunnit med att träna en hel del, riktigt skönt. Imorgon börjar dock jobbet igen men jag ska komma ur sängen tidigt så att jag hinner ut och träna innan.

 
 
Ingen bild

Bergh

14 augusti 2007 21:28

Starkt jobbat tjejen! Se bara på mig! Jag faller ju till marken 40% av de gånger jag sitter på en cykel och jag lever! Ärrad för livet, men levande!
Jag har fått en bedömning av mina inlägg o tydligen skulle jag bytt dem för 1½ år sen.. Inte undra på att benhinnorna gnäller! Keep up the good work!! O tack för recepten! Käkar hemmagjort bröd nu!

 
Ingen bild

Mamma

15 augusti 2007 09:31

Alltid lika positiv!! Vem mer skulle säga "Äntligen, det var på tiden att jag vurpade"?!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards