Direktlänk till inlägg 23 augusti 2007

Dalacup

Av Lina Karlsson - 23 augusti 2007 23:26

I går började jag dagen på ett mycket härligt sätt. Strax före åtta satt jag på MTBen och mötte upp Tomas och vi var ute och cyklade ett par timmar. Riktigt skönt väder och det var väldigt fridfullt ute i skogen.


Igår kväll körde jag min första triathlon på över ett år. Jag kan inte påstå att det var en speciellt seriös sådan, utan en träningstävling. Det var en Dalacuptävling som hölls på Lugnet och det var en lagtävling. Min lagkamrat blev en tioårig flicka. Det var en supersprint, sträckorna var 100m simning, 5km cykel och 1000m löpning två varv och vi körde varannan sträcka. Jag började simma och jag kände av mjölksyra efter 25m. Löpningen kändes bra om man bortser från den rasslande andningen och mjölksyran som kom tillbaks efter 50m. Cyklingen kändes bäst men jag tog även i minst där, jag säkrade bara vår näst sista plats… Det var kul att tävla men jag fick ett tydligt svar på att jag är lika otränad som jag trodde att jag var, men det ska det snart bli ändring på, det här går inte längre.


Idag har det blivit vattenlöp, simning och lite styrka. Jag har även snackat med Tomas om träningen som ska bedrivas de närmsta två månaderna och vi planerade även lägret som ska hållas i Falun 1-4 november vilket ska vara ett kombinerat ungdoms- och landslagsläger. Jag har fått tre uppgifter som jag ska ha ansvar över, nyttigt.


Jag har jobbat ikväll, slutade vid halv elva och ska vara på jobbet kl kvart i åtta i morgon bitti. Det är visst olagligt att ha så kort tid mellan arbetsdagarna och jag fick reda på idag att det är mitt eget ansvar att hålla koll på lagen. En annan sak som jag bryter mot lagen är att jag cyklar utan lyse. Det har ju blivit mörkt om kvällarna nu och det är både dumt att riskera att få böta femhundra spänn och även dumt utifrån ett trafiksäkerhetsperspektiv. Jag ska fixa lyse snart, snart så…

 
 
Ingen bild

Bergh

29 augusti 2007 12:25

Det luktar medelhavspaj i min lägenhet! Jag har ingen skola idag och tänkte prova lite skoj recept! Vad skoj o tävla lite! Jag var på orderinvest och kom på att jag allt mer börja likna en 40åring! För jag precis som dem hade lagt på mig alldeles för mkt i sommar... men jag slog dem iaf! =) Igår var jag på provträning på sats och idag blr det på friskis! Kul o se andra gym + att det är gratis!! HEJA!!
Den 10 är mina inlägg färdiga... sega idioter! Vill ha dem nu och ut på långpass.. LÄNGTAR!! Nästa säsong ska jag vara snabb!! Stora kramar på dig tjejen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards