Direktlänk till inlägg 5 november 2007

Lyckad helg

Av Lina Karlsson - 5 november 2007 10:26

Falulägret blev toppen. Tre morgnar i rad har klockan ringt tio över sex då simningen för de äldre var lagd redan klockan sju. Efter simningen i fredags körde jag mitt första intervallpass på testcykel i höst. Det var en viss känsla att sätta sig där igen och känna vinden från fläkten mot huden, en positiv känsla tror jag att det var. Det hoppas jag i alla fall för det lär bli många sådana pass i vinter! På eftermiddagen hade jag styrka med egen kroppsvikt för de yngre ungdomarna. Det är svårt det där, en del har ingen kontroll alls på sina kroppar. Det var lite svårt för mig också, jag menar tyckte de det var kul eller var de uttråkade. De skrattade inte precis men å andra sidan hur många gör det första gången de blir ledd av en ny tränare och i styrketräning? Jag hoppas i alla fall att de fick något med sig därifrån och nästa gång de tränar minns de förhoppningsvis mitt tragg om att tänka på att skjuta fram höften, haha, stackarna. Direkt efter det anordnade jag samarbetslagkapper för sjuttiofem personer och det gick faktiskt bra. Jag hade kul som tittade på när de tog sig fram över golvet på olika vis och det verkade som att de hade roligt också.


I lördags var det gruvbesök men inte för mig utan jag höll i stället koll på människorna uppe i friska luften. På eftermiddagen var det MAQ-träning för de äldre ungdomarna och det gick bra. På kvällen var vi några som var ute och tog en kaffe på Harrys, eller en och en, det blev några fler vilket gjorde att jag låg och snurrade ett tag innan jag kunde somna på kvällen.


Igår efter simningen fick vi testa på fäktning. Tränaren sa att det tydligt syntes att vi inte höll på med en idrott som krävde så mycket koordination, haha. Kul var det i alla fall! Bra träning också främst för vänster Vastus lateralis, (den yttre av den fyrhövdade lårmuskeln på vänster ben). Efter lunch droppade triathleterna av och det kändes tråkigt att lägret var över men det kommer fler. Det var kul att se så många ungdomar delta.


Idag börjar skolan igen. Fem veckors pedagogik ligger framför mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards