Direktlänk till inlägg 14 november 2007

Onsdag (snacka om brist på en bra rubrik)

Av Lina Karlsson - 14 november 2007 21:31

Dagen började med ett intervallpass på testcykel. Jag körde fem gånger åtta minuter och idag kändes det betydligt bättre än förra veckan. Då kändes det nästan för lätt vilket jag märkte efteråt när passet helt plötsligt var över. Idag däremot började jag redan vid andra intervallen se fram emot att få lägga mig på mattan och stretcha ut mina muskler och det är ett tecken på att jag kör hårt nog. Efteråt stack jag bort till simhallen och sprang i vattnet vilket är bra för återhämtningen och jag simmade även ett kortare simpass. I kväll körde jag MAQ i friidrottshallen. Där emellan hann jag plugga lite och även börja lipa när jag tittade på ”Doktorn kan komma”. Det var en läkare som dog. Det var inte bara så att han dog utan han skulle sluta jobba som läkare för han ville sluta att leva bara för andra och ville istället börja ta hand om sig själv och så dog han på hans sista dag på jobbet när han skulle hjälpa en patient. Jag menar om han nu inte skulle medverka mer i serien så kunde han ju bara sluta som doktor som det var tänkt och inte dö! Då hade jag sluppit sitta där i soffan och lipa. Ja, ja typiskt för en tjej att lipa, jag vet nog vad ni tänker...


Skolarbetet består av en fältstudie där vi ska granska en ledare för en lagkappssport och en ledare för en individuell idrottare så jag var och tittade på innebandytjejer i går. Tränaren undrade om jag hade några bra tips för träningen men jag kände att jag inte var rätt person att fråga när det gäller lag- och bollsport, haha.


Jag har precis påbörjat en treveckors period med mycket träning. Jag ser fram emot alla svettiga träningstimmar.

 
 
Annie

Annie

15 november 2007 10:00

Hej! Skönt att du är igång och tränar för fullt nu=) Vi ses imorgon! kram

http://www.anniegustafsson.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards