Alla inlägg under maj 2008

Av Lina Karlsson - 22 maj 2008 09:34

I tisdags eftermiddag tog jag tåget ner till Nils Holgersson land och möttes av en underbar doft från alla möjliga blommor och träd när jag klev ur bilen i Lönsboda. Igår var jag hos en healer, även utbildad kinesiolog, med knäet. Han har hjälpt mig med diverse problem tidigare och om inte annat så kan han säkert påskynda läkningstiden. Därefter blev det ett stopp hos syster och systersonen och en tur på pappas rullskidor. Arton km blev det på drygt en timme och en kvart på riktigt fina vägar och det var definitivt det bästa rullskidepass jag haft. På kvällen blev det ett simpass med Nodda och hans simgrupp. Det kändes som om jag hade hjärtat i halsgropen under hela passet eftersom jag kände mig stressad. Dels så var det betydligt kortare vila än vad jag har vant mig vid i Falun och dels så trodde ungdomarna som låg på samma bana som jag att jag simmar snabbare än dem och fick därför ligga först vilket gjorde att jag hade dem jagandes vid fötterna. Passet avslutades med 6 x 350m fr paddlar vilket gick galant. Det kändes dock som om jag hade axlarna uppe vid öronen och pappa fick agera massör när jag kom hem.

 

Nu på morgonen har jag intagit en god frukost i den grönskande trädgården och lyssnat på fågelsången och jag känner mig redo för dagen.

Av Lina Karlsson - 17 maj 2008 19:31

Snöblandat regn, hagel och blåst bjuder vädret på i Falun idag. Två mil från Falun är det över två decimeter snö…, i mitten av maj. Just idag arrangerade Falu CK en motionstävling och jag skulle vara med och hjälpa till så jag har varit ute i fem timmar. Jag är väldigt imponerad av de som cyklade de fyra eller sju milen, inte minst av de femton personerna som efteranmälde sig...

 

Träningsmässigt har det bara blivit styrka idag i form av rehab, bålstyrka och stakning med slang och det var ett riktigt bra pass hemma i lägenheten. Igår var jag i simhallen och till en början såg det ut som om jag skulle behöva simma veckans distanspass själv även denna vecka. Jag kände mig inte så motiverad men precis innan jag skulle hoppa i kom han, med strålkastare på sig...Jocke. Passet genomfördes utan problem.

Av Lina Karlsson - 9 maj 2008 19:08

Igår fick jag sällskap av Per Junior i bassängen men idag fick jag ligga själv och gneta igenom de sextusen metrarna. Efter passet stack jag ner på stan och köpte en ny hjälm. Jag valde mellan Giro och Bell och det blev en Bell Sweep R eftersom den satt skönast. Det blev en vit/grå så nu får alla vänja sig vid att inte se mig i en röd hjälm längre :-). Jag kommer dock att ha den gamla som vinterhjälm.


De senaste dagarna har jag fått några ryck när det gäller att rensa ut ur skåp. När jag får ett sådant ryck så gäller det att göra det, hur fint väder det än är ute, för jag vet inte när det kan komma näst. En byrå och ett skåp röjde jag igenom idag och jag hittade väldigt många saker som på något konstigt vis hamnat där, fast det inte var tänkt så från början. Jag var riktigt nöjd när jag tittade på resultatet innan jag stängde skåpsdörren men när jag vände mig om var hela golvet fullt av saker. En del skulle kastas, en del funderade jag på om jag skulle kasta och det mesta skulle läggas på sina rätta platser. Suck, jag tog tag i det direkt i alla fall. Nästa gång ska jag försöka plocka undan efter hand.


Av Lina Karlsson - 7 maj 2008 21:12

B-uppsatsen är äntligen klar och inskickad och jag är nästan till och med nöjd med den, inte dåligt. Den skulle lämnas in idag och givetvis drar jag ut på det in i det sista. Jag förstår inte varför jag aldrig(!) kan göra saker tidigare utan väntar tills jag är tvungen att göra det färdigt.


Jag simmade en kort serie på åtta tvåhundringar på A3 fart på simpasset i morse. Jag lyckades med bedriften att få syra redan på första tvåhundringen… Det är verkligen inte likt mig men positivt eftersom det är ett tecken på att jag äntligen tar i på riktigt i simningen. Det blev ett minimini pass i kväll också, mest för att komma ut ur lägenheten ett tag. Min koncentration när jag bytte om till simningen kan inte ha varit hög eftersom jag låste in nycklarna i skåpet. Det var inte speciellt smart eftersom det är hänglås på dem... Badvakterna är dock vana vi detta och en knipsade upp låset åt mig, tack.


Av Lina Karlsson - 6 maj 2008 19:23

Från onsdag till söndag mådde min mage inte riktigt som den brukar må (jag ska inte gå in på detaljer) och inte kroppen heller så jag hade fem väldigt lugna dagar. Både igår och idag var jag i vattnet igen och det flöt på bra. Jag åkte rullskidor fyrtio minuter i kväll vilket var tillräckligt länge för att hinna få blåsor på händerna. Jag vill gärna variera simträningen lite och rullskidor går bra för knäet eftersom det bara sker en lätt böjning i knäleden när jag stakar. Det kändes som om jag har en bättre kraft i stakningen än tidigare vilket är ett resultat av ökad styrka och en förbättrad teknik. Två veckor till ska jag ta det lugnt med löpning och cykling på ortopedens order. Jaja (på skånska), den tiden kommer att gå snabbt.

Ovido - Quiz & Flashcards