Alla inlägg under juli 2008

Av Lina Karlsson - 27 juli 2008 11:02

Matlådorna är gjorda; tacofärs med egen kryddblandning, lök, paprika, bönor, majs, avokado, babyspenat, gurka, tomat och keso äts i eftermiddag och i kväll blir det omelett gjord i ugnen med broccoli, babyspenat och feta.


Kassan på Hemköp ska få mitt sällskap idag fram till tio i kväll. Det är söndag. Det är trettiograder varmt ute. Jag tror att det kommer att vara rätt glest med kunder idag. Suck.

Av Lina Karlsson - 26 juli 2008 17:03

Efter några timmars solande vid Bojsen Beach blev suget efter vaniljglass stort. Det är inte mycket glass som har passerat min mun i sommar och jag tillät mig därför att lyxa till det med Häagen-Dazs vaniljglass. Jag köpte en tidning också, valet stod mellan en mat- eller hälsotidning och när jag såg vad som följde med en av mattidningarna denna vecka nämligen en Lindt 70% chokladkaka, var valet inte svårt. Glassen intogs på balkongen toppad med blåbär och vildhallon och till det drack jag en iskaffe vilket var svalkande gott i den över trettiogradiga värmen.

Av Lina Karlsson - 26 juli 2008 10:55

Idag vaknade jag med skogen. Med frukosten nedpackad lämnade jag lägenheten vid sex och gick upp på Jungfruberget. Stilla, fridfylld, härligt doftande och alldeles, alldeles underbar låg blåbärskogen framför mig. Jag lämnade tyvärr bärplockaren hemma och fick därför använda händerna för att sakta med säkert få ihop mina tre litrar av dessa goda blåa bär. Jag intog frukost bestående av omelettrullar med skinka, ost, avokado, babyspenat och tomat och drack till det färskpressad apelsinjuice och grönt te samtidigt som jag njöt av den vackra utsikten över Varpan. Lagom till att solen började värma lite väl mycket kände jag mig nöjd och traskade hemåt.

 

Skapa flashcards