Direktlänk till inlägg 20 september 2008

Orkeslös

Av Lina Karlsson - 20 september 2008 14:15

Idag var jag nära att ta av mig rullskidorna och gå hem den sista biten; jag var helt orkeslös i slutet av passet. Dagen började i alla fall bra; solen sken för andra morgonen i rad och luften var frisk när jag kom ur lägenheten. En granne satt ute, nyvaken och med en cigarett i handen och jag var glad över att jag inte var hon. Jag mötte upp Lina och Staffas och vi tog riktningen mot Aspeboda för att få köra på den otroligt fina vägen som vi körde långpasset på sist. Vägen är precis som ett kuperat skidspår vilket gör att vi får träna på att växla mellan stakning, stakning med frånskjut och diagonalåkning, samt att åka utför. Efter femtio minuter stannade vi till och jag kände att jag fick hjärtklappning; pulsen var upp i 239 och efter någon minut hoppade den ner i normalpuls, 129. Jag antar att det är för att kroppen inte är helt hundra ännu och att pulsen var rätt hög i uppförsbackarna. Jag vände hemåt och fick order av Lina att ta det lugnt, och visst tog jag det lugnt. Till en början gick det bra men sedan när jag närmade mig Falun gick det långsammare och långsammare. Jag stannade och vilade två gånger. Kraften var borta. Tjogotre kilometer blev det i alla fall till slut.

 

Som sagt, förkylningen är ju kvar i kroppen och snoret rinner. Perfekt tillfälle att träna på att snyta ut det samtidigt som jag skidar. Senast jag gjorde det var i vintras och då var jag nära att få in hela staven i näsborren eftersom jag lyckades sätta i staven samtidigt i marken när jag böjde mig åt sidan, inte jättesmart. Idag gick det bättre i alla fall, förutom en gång då snoret hamnade på skidkängan, fräscht.

 
 
Ingen bild

Hon som alltid vet vad som är bäst för alla andra

20 september 2008 19:16

Det är så härligt att du alltid är så positiv. Gillar din snorträning skarpt!
Men tycker att det är lite läskigt med pulsen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards