Alla inlägg under oktober 2008

Av Lina Karlsson - 10 oktober 2008 10:10

Det där berget till vänster lockar otroligt mycket


Blåsigt uppe på sockerrörsfälten


Vacker vy på väg mot vattenfallen


På femte etappen av sju vattenfall. En lång härlig brant stig med rötter, stenar och tät vegetation tog mig hit.

Av Lina Karlsson - 6 oktober 2008 08:26

Det var jag som satt bakom ratten när vi tog oss från flygplatsen till Flic en Flac vid lunchtiden i lördags. Det gick inte helt felfritt precis; förutom att jag la i fel växel flera gånger var jag nära att försöka växla med fönserveven en gång. Jag lyckades också sätta på vindrutetorkaren istället för blinkisen. ”Titta åt höger” sa jag till mig själv varje gång vi närmade oss rondellerna. Vänstertrafik kräver trots allt lite invänjning. Vart jag skulle åka behövde jag i alla fall inte bry mig om eftersom det bara var att följa efter taxin som låg framför oss där hälften av familjen satt.

 

Promenad längs stranden på väg hem från restaurangen i lördags kväll. Testning av sandkvalitén och vattentemperaturen.

 

(Foto: Brorsan)


Igår blev det en del solande med hög solskyddsfaktor, ville inte riskera att bränna mig.

Sandiga fötter


Nu är håret på blekning:-)


Koraller

Av Lina Karlsson - 2 oktober 2008 17:40

Just nu väntar jag på att tiden ska gå så att jag kan ta nattåget ner till Skåne. För en gång skull är jag ute i god tid och slipper stressa precis före avfärd. Väskorna är packade, kylen är tömd, blommorna är vattnade och ”Ingen reklam, tack – skylten” är uppe.


Kylskåpstömning; Det här kokte jag ihop till en god tomatsås


Resultatet serverades med tortellini, bönor och parmesanost

Skapa flashcards