Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Ett riktigt härligt skidpass

Av Lina Karlsson - 28 januari 2009 14:09

Trots att jag inte somnade förrän halv tolv igår kväll, vaknade jag redan kvart i sex i morse. Kroppen kändes betydligt piggare än igår och med en vilopuls som låg på trettiotre förklarade jag mig själv fri från risken att bli sjuk för denna gång, skönt!

 

Jag traskade upp till Lugnet och körde ett superhärligt skidpass. Jag började på milen men för att slippa den värsta stigningen och därmed även en ordentlig pulshöjning genade jag och kom ut på milen längre fram. Efter två varv åt jag ett par fikon och då kom Per Dicander åkandes och jag fick hans sällskap i ett varv, riktigt roligt. Jag fick beröm för åktekniken men så kom den där ständiga slutkommentaren; …för att komma så långt söderut och inte är uppväxt med skidåkning, haha, jag tar i alla fall åt mig väldigt positivt. Jag fick lite tips också vilket alltid är uppskattat! Han tyckte också, precis som jag tänkt, att mina stavar är lite för korta och förhoppningsvis har han ett par längre som jag kan testa.

 

Efter ytterligare ett varv och efter tjugotvå kilometer var jag nöjd. Jag funderade på att köra ett femte varv men eftersom jag i första hand åker för att må bra, bestämde jag mig för att sluta innan jag blev för trött och för hungrig och jag tänkte på bananen som låg i väskan och väntade. Det är ju en morgondag också och ett nytt roligt skidpass som ska genomföras!

 
 
Anna

Anna

28 januari 2009 14:12

Hej! Kikar in på din blogg! Lycka till med träningen

http://husprojektet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Skapa flashcards