Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Inför Öppet spår 2009

Av Lina Karlsson - 20 februari 2009 17:48

Jag börjar känna mig redo inför helgens äventyr, sista skidpasset körde jag på Vällan igår med drygt 17km stakning. Det kändes riktigt bra; jag tycker att jag hade bra driv, det gäller bara att jag är aktiv hela tiden.

 

Övriga från Lönsboda SK, inklusive pappa, åkte upp tidigt i morse och är på plats i Sälen där de ska övernatta i ett hus under helgen. Mamma kommer upp i kväll och jag ser fram emot några trevliga dagar i hennes sällskap. Vi åker upp till Sälen i morgon bitti där hon och jag ska sova i en stuga natten till söndag.

 

Idag har jag tvättat, städat och snart är packningen klar med alla skidgrejer. Jag har laddat upp med bars, gel och energidryck som jag ska ha som färdkost på söndag. Vallning av skidorna behöver jag inte bry mig om då jag har lyxen att lämna över skidorna till pappa i morgon. Han lägger på paraffin och kallvalla och sedan kommer skidorna ligga klara i startfållan långt fram i ledet på söndag morgon när jag kommer till startplatsen, precis som förra året.

 

Det ska visst snöa under hela söndagen och vara kring 8-6 minus. Tankarna inför loppet är blandade men de senaste dagarna har jag lyckats ladda mentalt och nu ser jag verkligen fram emot att åter igen få köra de nio milen. Istället för att fokusera på en viss tid, så har jag satt upp en massa delmål och en plan för själva loppet och målet är att utföra den planen och gärna klara delmålen. Det viktigaste ur min plan är att jag håller mitt tempo, inte stressa förbi folk i backar osv, för håller jag bara ett jämnt tempo så vet jag att jag kan hålla det länge…det är så jag fungerar (i alla fall så jag alltid fungerat så jag hoppas att det gäller även på söndag:-)).

 

Jag ska snart fixa matlådor inför i morgon; kyckling, makrill, avokado, pasta, ägg, en massa nötter och frukt. Min grötblandning ska jag också göra som jag ska inta på söndag morgon; kall gröt, mosad banan, kesella, rostade solrosfrön och kanel som jag bara rör ihop.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards