Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Vilken känsla!

Av Lina Karlsson - 27 februari 2009 17:14

Idag överträffade jag mig själv! Jag är väldigt förvånad över att det gick så bra som det gjorde med tanke på mina förutsättningar och framför allt är jag förvånad över att jag inte gjorde en endaste liten minivurpa.

 

Starten i Oxberg var riktigt skön; solen sken, det var bara tre-fyrahundra startande och det var en mycket avslappnad stämning före start. Det var cirka två kilometer till kontrollen i Oxberg och mamma som följde mig på Internet sa efteråt att när jag passerade där räknade de min sluttid till 3h 10min (!), snacka om en slowstarter. Därefter rullade det på bra, jag körde väldigt mycket i treans växel uppför (stakning på varje skidtag) vilket jag tjänade mycket på i jämförelse med tvåans växel (vilken jag tydligen har en mindre bra teknik i). Jag fick många ahaupplevelser under loppets gång och jag vet mycket som jag behöver träna på under kommande teknikpass, längtar. Benen skakade efter målgång och min snittpuls under de 30km var 177 med en maxpuls på 191. Jag hade som mål att komma in under 2h 15min och jag gick i mål på drygt 2h 6min. ”Stolt”. Det är otroligt skönt att känna en sådan tillfredsställelse över något sådant här ”enkelt”, en underbar känsla.

 
 
Ingen bild

Bergh

28 februari 2009 10:39

Vad duktig du är!!! Mitt Vasalopp var som ditt Skejtlopp =) Det är den avslappnade attityden som gör det extra skoj!! KRAM

 
Ingen bild

Lina

28 februari 2009 14:09

Åh tack! Ja visst är det underbart! Kram, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards