Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

Sliten efter gårdagen

Av Lina Karlsson - 2 mars 2009 14:35

Usch, jag är mer sliten idag än i måndags efter Öppet spår, det tog tydligen hårt på mig att springa runt med kamera och flaskor. Trots att jag sov över nio timmar i natt har jag precis vaknat upp efter en djupsömns powernap på fyrtiofem minuter och dricker just nu kaffe för att få kroppen att vakna till liv.


I morse var jag ute på en halvtimmes morgonlöp och när jag kom hem åt jag hallon- och kardemummagröt med ett ägg som jag knäckte ner i slutet av kokningen, den rosa härligheten toppades sedan med rostade solros- och pumpakärnor. Eftersom jag redan var ombytt tog det inte lång tid förrän jag satt på cykeln på väg upp till Lugnet för ett skatepass. Det började snöa ganska snart och kroppen kändes seg. Jag blev besviken på mig själv, jag ville ju få ut något av passet och till en början kändes det hopplöst. Efter ett tag tog jag dock tag i det hela; tvingade mig själv att köra tvåans växel med vänsterarmen som hängarm; precis som jag har en favoritsida när jag andas i frisim så har jag en favorit sida här. Mina axlar och armar är dock redan tillräckligt osymmetriska så det blir till att tvinga mig växla mellan höger och vänster sida. Jag tänkte på hög höft i treans och fyrans växel, vågade stå på utför och trampa runt (vilket var perfekt idag då det var trögt före, och det gick därmed inte så snabbt), åkte två km utan stavar och sedan testade jag att tampa runt i en liten cirkel med snabbt fotarbete. Jag ser fram emot nästa teknikpass!


Mitt vänstra underben har ett stort blåmärke och jag har även ett rivmärke på min ena höften. Jag har gått med i Falu kanotklubb igen och i lördags kväll var jag upp i simhallen och paddlade runt i en kajak. Det var få personer där och ledaren tyckte att jag skulle passa på att paddla i en av de finare kajakerna som är betydligt smalare än de andra. Det var precis att jag kom ner i sittbrunnen med mina höfter (svårt att göra något åt) och mina långa ben var också besvärliga att få fram (därav blåmärkena). Jag friskade upp minnet med olika sätt att paddla på från nybörjarhelgen jag gick på för ett och ett halvt år sedan, jag vände även runt och tryckte mig ur kajaken, försökte ett flertalet gånger att ta mig upp i kajaken från vattnet - kom bara till att jag satt på sittbrunnskanten och hade fötterna på botten, att jag inte lyckades sätta mig helt var ju egentligen inte så konstigt eftersom jag hade svårigheter med det från land. Det är i alla fall en bra början att träna teknik inne i simhallen, nästa gång om två veckor ska jag börja träna på eskimåsväng.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards