Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Ökat omfång

Av Lina Karlsson - 9 mars 2009 21:46

Strax efter lunch stack jag upp till friidrottshallen och körde styrka i fyrtio minuter och gjorde de övningar jag kände för efter hand. När jag sedan träffade Klingen i skidspåren strax efteråt utbrast han, tittandes på mina armar; ”Du ser stark ut idag!” Jag skrattade och sa skämtsamt; ”Det gick snabbt, jag har precis varit och styrketränat”. Men samtidigt tänkte jag; ”Va, syns det så tydligt?” För visst var mina överarmar större idag, men inte på grund av muskelhypertrofi (det var mindre än en vecka sedan jag såg Klingen senast) utan på grund av mer vätska i koppen efter att ätit en hel del över det vanliga i helgen. 

 

Själva skidpasset var väl egentligen inte ett skidpass, jag åkte i trettio minuter inklusive den stund jag pratade med Klingen och för er som känner honom förstår ni säkert att det inte var så många minuter kvar av den halvtimmen att åka på. Spåren var supermjuka idag och jag var inte humörsmässigt på topp så jag begav mig hemåt ganska snart igen, till en tom lägenhet, grabbarna var slutjobbade för dagen.

 
 
Ingen bild

Linapina

9 mars 2009 23:51

Till mig sa han:
"Men, du är ju nästan lika tokig som jag" när jag hade en plastpåse under sadelskyddet.
Han är härlig i lagom dos!

 
Ingen bild

Lina

10 mars 2009 17:26

Haha:-) Ja, man vet aldrig vad man har att vänta sig när han öppnar munnen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards