Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Benen känns bra

Av Lina Karlsson - 16 mars 2009 21:52

Jag bestämde mig för cykelintervaller idag. Jag var lite trött på eftermiddagen och började tveka men sedan tog jag tag i mig själv; sovtrött är jag ju ofta så med det tankesättet så skulle det inte bli mycket träning gjord.  Väl uppe i friidirottshallen genomfördes de fem sexminutrarna utan problem och jag tänkte; jaha är det redan slut? Det är ett tydligt tecken på att jag inte kör så hårt som jag ska göra, för då är passet inte helt plötsligt över, då räknar jag ner sekunderna medan benen skriker och kämpar för att hålla kadensen uppe. Jag låg på något högre watt än förra veckan och pulsen var högre men jag har mer i benen än så. Passet avslutades precis som förra veckan med fyra styck fyrtiosekundrare. Nästa vecka kör jag fyra åttaminutrare och sedan ökar jag antalet intervaller och watt efter det.


Efteråt fick magen sig en omgång på femton minuter följt av skön stretching. Jag känner mig rörlig i koppen!


Jag skapade ny träningsdagbok igår. Jag har en bra excellfil där allt räknas ut i veckor, månader och år i tabeller och diagram. Ett problem uppstod och det var att jag bara kunde lägga in tio olika träningstyper och eftersom jag vill ha med både distans och intervall så räckte det inte till. Jag skapade därför två styck; en för skidor och en för allt annat idrottande.

 
 
Anders Carlsson

Anders Carlsson

22 mars 2009 20:40

Lägg in din träning på funbeat.se istället så slipper du allt krångel. Vi ses där...

http://anderscarlsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Skapa flashcards