Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Ett skidpass med Klingen är inte som andra skidpass

Av Lina Karlsson - 30 mars 2009 21:54

I eftermiddag var det dags för ett skidpass och jag mötte upp Klingen på Lugnet. Idag släppte det äntligen, förra veckans tekniktänkande på tvåans växel gav utdelning idag. Jag hade en helt annan känsla i åkningen och jag kunde följa Klingens tempo, (pulsen ska vi dock inte tala om). Under fömiddagen idag så "såg" jag helt plötsligt bilder framför mig, dels "innefrån" - känslan av att jag själv skatade, och dels såg jag andra åka på tvåans och treans växel. Det måste varit skidskyttet igår som gav mig dessa bilder. Detta bidrog säkert också till dagens framsteg.


Dagens Klingen;

Skrattandes sa han "Du skulle sett mig när jag var föråkare på Skidspelen, vi bara flög utför vallen", samtidigt som han pekade och visade med ena staven. Detta sa han till en man söderifrån som var på besök i Falun och som skulle passa på att åka när han ändå var här, han hade sin fru ståendes längre ner i backen upp från stadion, livrädd för att åka upp eftersom hon visste att hon sedan var tvungen att åka nerför tillbaks igen...

 
 
Ingen bild

Linapina

31 mars 2009 01:36

Kul att du har hittat det!

Och att du och K har funnit varandra också ;)
(Ja, jag är bara avundsjuk)
Han är underbar på sitt eget lilla sätt. Träffade honom på fm i dag, och han pratade Mycket om dig. "Lina tycker att det är bra att springa. Tycker du att man ska springa när det går att åka skidor? Fast om Lina säger att det är bra så är det väl så".

 
Ingen bild

Lina

31 mars 2009 06:52

Haha, vad tror du det var det absolut första han sa igår när han kom gåendes?; "Lina, den andra Lina, hon tycker att det går bra att springa nu, hon sa att det är bra träning att både springa och åka skidor"

 
Ingen bild

LInapina

31 mars 2009 09:43

Underbar var ordet!
Ha en bra dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards