Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Ett typiskt Anna Skipper fall

Av Lina Karlsson - 31 mars 2009 22:44

Idag har jag ägnat tolv timmar på Hemköp, började vid tio och är nyss hemkommen. Jag hann i alla fall med ett testcykelpass i morse (här höll jag på att skriva "så jag har inte suttit hela dagen" men så kom jag på att det gör man ju faktiskt även på en cykel). Fem st åttor blev det idag, sakta men säkert går det framåt.


Jag har en arbetskompis som är en otroligt ambitiös kvinna och som är väldigt mån om allt och alla. Tyvärr behandlar hon sig själv bedrövligt och orkar igenom långa och intensiva arbetsdagar med hjälp av socker- och koffeinkickar som hon får från energidrycker, coca cola och godis. Idag gladde hon mig genom att stolt berätta att hon slutat dricka energidryck vilken hon tidigare kunde byta ut frukosten mot. En kommentar/pik från mig för några veckor sedan när hon i slutet på en lång arbetsdag hällde i sig en sådan, gav tydligen resultat eftersom hon efter det, tänkte på mig och på vad jag sagt varje gång hon drack en sådan. Nu har slutat med den drycken och äter frukost varje dag. Coca colan har hon dock inte tagit bort ännu men hon har en plan upplagd; bort med colan, börja träna, bort med sockret, små steg är bra. Jag hoppas verkligen att hon håller sig till den planen, för sin egen skull.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards