Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Holland dag tre

Av Lina Karlsson - 10 juni 2009 23:10

Jag har faktiskt försökt sova men jag kunde inte så för att bedriva tiden så satte jag igång datorn igen. Piggheten kan bero på den ganska flummiga kvällen som innehöll en hel del skratt.


Den här dagen har innehållit två träningspass. I morse simmade de aktiva med de holländska triathleterna. På vägen till simhallen (som ligger bara några hundra meter från vårt budget hotell) såg vi en av oss som satt under ett träd på en filt eller liknande och drack ur en vattenflaska. Inte lika fint som champanjefrukosten hemma på studenten men lite känsla fick han säkert. Efter simpasset visade den holländska tränaren mig runt så nu känner vi till en kulle att springa backintervaller i med löpavstånd från hotellet och ett par ställen att simma öppet vatten på.

 

Efter lunch hade vi lite cykelteorisnack. Allt från vilka muskler som arbetar, hur man kan optimera muskelkraften i olika sittställningar på cykeln, fördelar med avslappnad överkropp, cykling i brant och svag uppförsbacke, kurvtagning osv. På eftermiddagens cykelpass värmde vi upp trekvart på vägen till ett lugnt område ute bland åkrar där det var ett varv på cirka två kilometer. Där körde vi 6x30sek hårt, sedan delades gruppen i två delar (tjejer och killar) och vi körde haren där en person släpptes iväg tio sekunder och övriga körde i kapp i lagtempo. Innan vi rullade tillbaks körde vi även några tiosekundrare spurtträning. Jag blev positivt överraskad av min egen cykling, trycket finns där helt klart även om jag inte orkar så länge som jag gör när jag är ordentligt tränad. 

 

I kväll åt vi en riktigt god husmanskost; hemmagjorda köttbullar, egengjord brunsås, potatis och broccoli. Varje kväll är det två personer som lagar mat och diskar och jag har blivit imponerad av deras matlagning speciellt med tanke på den enkla utrustning som finns i köket; gasolplattor, micro, vattenkokare, konservöppnare, rivjärn och några dåligt vässade knivar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards