Direktlänk till inlägg 12 juni 2009

Sol, yoga och tårace

Av Lina Karlsson - 12 juni 2009 21:44

Idag har det äntligen varit varmt och soligt efter några dagars regnande. Igår eftermiddag sprang vi intervaller i skogen bakom hotellet på små grusvägar/stigar, bland åar och dammar. Det regnade för fullt och det kändes verkligen som om vi befann oss i en regnskog. Även jag sprang några intervaller vilket är anledningen till träningsvärk i benen idag, det blir så när jag inte är van men samtidigt är det en skön känsla. Knäet kändes rejält efteråt men idag känner jag inget, så det är väl bara att acceptera att det gör ont ibland.

 

I morse var det uppstigning vid sex och juniorerna var i vattnet strax efter halv sju. Två olika pass simmades beroende på vad som passar dem två dagar före tävling. Efter frukost stack vi ut på en dryg timmes teknikkörning på cykel. Först i backe, sedan i ett bostadsområde där vi körde några varv för träning av kurvtagning och till sist konvändningar. Direkt efter var det samling på gräsmattan där vi körde statisk bålstyrka, följt av fotstyrka inklusive tågång. Är det något som jag är bra på så är det just tågång (fötterna ihop och man drar sig fram med hjälp av tårna) och jag tror faktiskt inte det enbart beror på mina långa tår. Ni har inte hört om något VM i den disciplinen? Det finns ju världsmästerskap i det mesta så det skulle inte förvåna mig. De fick i alla fall köra en tävling på hela en och en halv meter och alla kom ens inte över mållinjen, illa. Som avslut på förmiddagen körde vi trettio minuter yoga vilket var uppskattat av alla.

 

Eftermiddagen har varit träningsfri och jag gick en promenad i centrum. Sittard har en otroligt fin och mysig statskärna med smala gågator med kullersten, gamla hus och många uteserveringar och kaféer. Jag köpte en dubbel kulglass i en riktig glassbar al á Italia. Tiramisuglassen var grymt god!

 

Ni får gärna titta in på den här bloggen http://svensktriathlon4.blogspot.com/ där de aktiva skriver om sina dagar här nere.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Skapa flashcards