Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Amsterdam, B&B och så svenskt kaffe

Av Lina Karlsson - 17 juni 2009 20:03

Skärmen på min dator fungerar inte så därför sitter jag vid jobbets brummande dator och bloggar just nu. Jag kom hem till kalla Sverige i måndags efter en riktigt trevlig och givande vecka i Holland. Jag hade gärna stannat längre, jag kände att jag inte var färdig med varken de aktiva eller med Holland men förhoppningsvis är detta bara en början. I söndags åkte vi tåg till Amsterdam och efter en halvtimmes cyklande genom staden kom vi till tävlingsplatsen. Juniorerna gjorde mycket bra ifrån sig och jag hade fullt upp med att heja på och att ta bilder, det var kul att vara ledare! Jag hörde många som pratade om Schweden:-) Natten till måndagen tillbringade jag på ett otroligt mysigt B&B. Jag var där i knappt sju timmar varav sex och en halv timme tillbringades i horisontalläge. Inredningen var old fashion och jag hade fullt upp med att titta på alla små detaljer, allt från gamla plåtburkar till listerna i taket, när jag drack det första bryggkaffet på en vecka vid det robusta köksbordet i det svagt upplysta köket klockan fem på morgonen. Trädgården var otroligt vacker och välskött, synd att jag fick skynda iväg till flyget så tidigt. Under flyresan hem njöt jag av den vackra utsikten (moln och soluppgång), jag tog några kort så kanske de kommer upp här när jag har ordnat med datorn eller skaffat en ny sådan.


Det bästa med att komma hem har varit att dricka vanligt bryggkaffe i stället för pulverkaffe. Flera av juniorerna har börjat dricka kaffe i Holland (det billigaste pulverkaffet) och jag hoppas verkligen att de testar riktigt bryggkaffe när de kommer hem så att de får känna hur kaffe egentligen ska smaka.


Det har blivit ett par träningspass med Lina och Staffas också, ett igår på rullskidor och ett idag i en slalombacke på drygt 410m som vi gick uppför i ett bra tempo. Efter första backintervallen fasade jag inför de tre kommande men jag lyckades hålla en jämn fart igenom alla; 4.20-4.25min. Grymt bra träning!



 
 
Niclas

Niclas

18 juni 2009 19:35

Tjaa, du ska ha pengar av mig.. Smidigast är väl att jag köper däcket av dig? Och 1 euro för tvättpoletten :) Vart skickar jag pengarna?

http://www.teamssc.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Skapa flashcards