Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Nästa år

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni tänka er. Det var första gången jag testade, grymt spel, jag var helt slut efteråt.


Senaste passet var igår eftermiddag, det kändes som om jag simmade i en blandning av ljummen mellanmjölk (värmen) och klister (sega armar) men trots det hade jag en slags skön känsla i kroppen. Bland annat simmades 15x100m fr som jag delade upp i 3(4x100 – 50) fr – dubbelrygg. Gick över till motionsbanan när jag simmade 50;an lugnt, eller som Tomas uttryckte det; ut ur fållan och in i fållan, ut ur fållan och in...


Just det ja, har ett litet projekt på gång, ett långsiktigt. Det är nämligen så att musklerna på min vänsterarm är betydligt mindre än de på min högerarm. Jag tycker inte att det borde vara så stor skillnad som det är med tanke på att jag har en ”liksidig” idrott. Så nu försöker jag få in vanan att varje gång jag lyfter något tyngre, som till exempel min ryggsäck så ska jag göra det med vänsterarmen. Det tillsammans med ökad styrka för just vänsterarmen kanske gör att muskulaturen blir mer jämn, någon gång.


Jag har tröttnat på bloggplatsen helt, vill ha något nytt, men det dröjer några veckor dit. Inget mer bloggande här nu, sorry, men kika gärna in här i mitten av januari igen så länkar jag er vidare. Tänkte uppdatera om dagarna under soldatutbildningen och om den övriga träningen som jag eventuellt orkar med att göra då. God Jul!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Av Lina Karlsson - 16 november 2009 09:53

Cyklingen till Älvdalen gick riktigt bra, långt över förväntan. Jag kom i väg fem över halv sju, mörkt men småmysigt. Höjdpunkten på hela passet var strax före Rättvik med utsikten över Siljan, finfint. Jag hade en svacka på cirka tio sekunder när de...

Skapa flashcards