Direktlänk till inlägg 22 februari 2008

Badvakter och städerskor

Av Lina Karlsson - 22 februari 2008 18:21

Idag simmade jag och Annie ett pass på över sextusen meter och det tog över två timmar. Med en lång benserie på slutet så hade jag tid att reflektera en del och jag studerade badvakterna. Det måste vara ett riktigt tråkigt jobb att arbeta som det, åtminstone på Lugnet som har väldigt få badgäster. Den största aktion som hände idag var en badvakt som busvisslade och skrek åt en unge att han inte fick springa på kanten, precis som om barnet inte hade hört det förut. Badvakten fick väl i alla fall känna sig viktig för en sekund och kanske kände hon sig nöjd när hon gick hem efter arbetsdagens slut. Nej, de sitter i princip jämnt och fikar de där badvakterna och gör de inte det sitter de ändå på ändan och glor ut över den mindre livliga bassängen. De höjde ju temperaturen i bassängen för att få dit fler besökare. Det är inget jag har märkt gett någon effekt men jag hoppas att det åtminstone kommer någon mer badgäst varje vecka eftersom vi simmare blir lidande och känner oss kokheta efter en hård serie. Det är ju dumt att vi ska lida av det, vi som verkligen är där och nyttjar bassängen för fullt.

 

Sedan är det städerskorna som rengör golvet i foajén i princip varje tisdag och torsdag morgon när jag ska simma. Jag brukar bara gå förbi dem men igår sa jag i alla fall ”Hej”. Det är ett riktigt otacksamt jobb att städa där, i en byggnad från sjuttiotalet och som har lika tråkiga färger som geggamojan i sandlådan. Den enda gången de får någon uppmärksamhet är väl om det ligger skräp på golvet och då får de ingen positiv sådan. I Älvdalen däremot där foajégolvet glänser som den klaraste is tack vare att materialet är sådant imponeras jag jämnt över hur rent det är.

 

Jaja, några fredagstankar var väl detta I guess. Nu ska jag ta och packa inför helgens äventyr. Skidor, stavar och skidkängor är det viktigaste.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards