Direktlänk till inlägg 14 augusti 2008

Framsteg

Av Lina Karlsson - 14 augusti 2008 20:03

När jag städade lägenheten i eftermiddag satte jag på radiokanalen ”Soul och R&B”. Det blev några gungande moves och höfterna fick röra på sig samtidigt som jag dammsög och dammade av diverse saker. Jag älskar att dansa och känna takten och rytmen i kroppen.

 

Igår körde jag backintervaller igen och den här gången stakade jag för att spara knäet som jag tyvärr känt av de senaste dagarna. Det var en längre men mindre brant backe än sist och de arbetande musklerna fick känna på smärta när de tog mig uppför. Nu i början går utvecklingskurvan rakt upp och så fort det känns bättre än tidigare så känner jag mig lite proffsig. Just nu är känslan viktigast för mig och verkligheten mindre viktig:-)

 

Jag har förresten kommit på en sak. Om jag vill att bilar ska stanna när jag ska korsa en väg på ett övergångställe eller liknande så ska jag se ut som om jag inte riktigt har kontroll på mitt åkande för då stannar de direkt. Tyvärr har jag inte behövt göra mig till ännu men den dagen den kommer:-)

 

Styrketräningen går framåt och idag hördes ett glädjerop från mig och anledningen till detta var något så enkelt som att jag kunde hålla emot hela vägen när jag gjorde en excentrisk chin. Det låter inte så imponerande men för mig är det ett framsteg och en bra början, det är ju ändå några kilo som ska hållas emot.

 
 
Ingen bild

Bergh

15 augusti 2008 10:09

Lina!!! Gud, vilka härliga bilder! Vilka härliga dagar!! Vilket härligt liv!!! Kan inte säga annat än att du inspirerar mig!!

 
Ingen bild

Lina

15 augusti 2008 21:30

Haha, det där kom verkligen från hjärtat! Tack vännen, vad söt du är!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards