Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

Holland

Av Lina Karlsson - 9 juni 2009 20:27

Nu är jag i södra Holland, eller Nederländerna som det ju egentligen heter. De minnen som jag har av det här landet är tunna pannkakor pudrad med florsocker och med en rejäl klick smör, tulpaner, en påskhare och en lekpark. Det var med andra ord många år sedan jag var här men i och med denna vistelse får jag förhoppningsvis fler bra minnen.

 

Resan ner igår gick riktigt bra, den största olyckan var när jag stoppade in en hel körsbärstomat i munnen, bet sönder den och kärnor och tomatsaft sprutade rakt in i strupen. Cykelväskan vägde så klart en hel del men det var flera ”starka” män som hjälpte ”svaga” mig med den, och jag fick den här kommentaren efter att jag berättat vad det var i den ”I thought it was a body”.

 

Idag var vi ute på ett distanspass på cykel i solsken och den största delen av de åtta milen cyklades inne i Tyskland. På eftermiddagen sprang de ett löppass med korta intervaller på friidrottsarenan, med löpskolning före och bålstyrka efteråt.


I kväll åt vi en utsökt måltid lagad av två av de aktiva; Tagliatelle med soltorkad tomat, spenat, creme fraiche och vitlökskyckling.

 
 
Ingen bild

Linapina

10 juni 2009 13:23

Falun i dag: 11 grader, svart himmel och regn. Och det ska fortsätta på samma tema hela veckan.
Hoppas att du får riktigt kul veckor på kontinenten!

 
Ingen bild

Annie

10 juni 2009 18:33

Hej Lina!
Hoppas allt är bra. Jag tänkte komma över till er i helgen. Det blir troligtvis på lördag kväll. När åker du hem?

 
Ingen bild

Lina

10 juni 2009 23:09

Linapina; Tack Lina, hoppas allt är bra med dig och att träningen går bra trots vädret!

Annie; Så trevligt, vilken tid kommer du hit? Jag åker hemåt på söndag kväll. Ska du med till Amsterdam?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Karlsson - 18 januari 2010 08:02

Hejdå bloggplatsen, tack för mig, http://lina-karlsson.blogspot.com ...

Av Lina Karlsson - 2 december 2009 07:04

Det där var kanske inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt tränat ändå, men kanske inte i några större mängder. Jag har även lyckats få rejäl träningsvärk i lattissimus, det är inte ofta jag har det, men det krävdes ett Wii-spel för att få det, kan ni...

Av Lina Karlsson - 24 november 2009 22:30

Löpning i morse med 5 x 2 min då jag löpte ut lite mer men med avslappnad löpning. Vänstra nedre extremiteten var inte på topp idag, ont i ljumske, vad samt fot och i kväll blev det knådning av den inre tvillingen på vänstervaden. Jag har en sena som...

Av Lina Karlsson - 23 november 2009 21:29

Ni vet, när jag inte skriver så tränar jag inte, så förutom några spontana armhävningar, fuskdips och några plankställningar har det inte bedrivits mycket träning de senaste dagarna. Jag trodde att det skulle dröja tills i morgon innan jag var jag ig...

Av Lina Karlsson - 18 november 2009 21:32

Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd. Jag kan springa, jag är inte rädd.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards